Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro výběr nových prodejců v oblasti služeb
Šafr, Martin ; Kirovová, Iva (oponent) ; Höschlová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá správným používáním jednotlivých psychodiagnostických metod za účelem výběru a rozvoje zaměstnanců na nejrůznějších pozicích v organizaci. Konkrétní výběr a použití metod hodnocení je uzpůsobeno praktickým požadavkům na jednotlivé pozice v organizaci s přihlédnutím k jejich specifikům. Práce se podrobně zaměřuje na pozice technické, administrativní, manažerské a speciální důraz klade na pozice prodejní. V rámci strategických programů hodnocení se pak práce podrobně zabývá hodnocením potenciálu jedince a predikcí budoucího chování, což má pro organizaci a její budoucí úspěch velký význam. Součástí této kapitoly je i konkrétní integrovaný model hodnocení potenciálu, který lze využít v praxi. V druhé, empirické části práce byl proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu pro prodejce služeb a nastíněny návrhy jeho využití v praxi. Klíčová slova: personální psychologie, psychodiagnostika, metody a techniky hodnocení, výběr a rozvoj zaměstnanců, hodnocení potenciálu jedince, kompetence, kompetenční model. Příjmení a jméno autora: ŠAFR Martin Instituce: Katedra psychologie FF UK v Praze Název práce: Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro začátečníky v oblasti prodeje služeb Počet stran: 142 Počet...
Adaptace nového zaměstnance v bankovní společnosti
Linhartová, Kateřina ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
(česky) Tématem předložené diplomové práce je adaptace nového zaměstnance v organizaci. Abychom téma představili v jeho komplexnosti, ukazujeme jeho psychofyziologické souvislosti, zejména hlediska psychické resilience a působení stresu. Práce dále mapuje současné možnosti a poznatky týkající se adaptace v zaměstnání. Zvláštní pozornost přikládáme adaptaci na organizační kulturu. Cílem empirické části práce je analyzovat adaptační program konkrétní bankovní společnosti, jeho organizační kulturu a konkrétní pracovní pozici, abychom předložili možnosti optimalizace a dalšího zlepšení stávajícího programu. K tomuto účelu jsme využili širokou škálu metod především kvalitativního charakteru.
Psychodiagnostika v personální psychologii: kompetenční přístup při výběru zaměstnanců v hotelovém průmyslu
Šafr, Martin ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z nejdiskutovanějších témat personální psychologie - výběrem zaměstnanců. Cílem práce je představit podrobný přehled vytváření výběrového postupu se zvláštním důrazem na různé metody výběru zaměstnanců. Pozornost je především věnována snaze zasadit tyto jinak běžné metody výběru zaměstnanců do nového rámce a nejnovějších způsobů jejich aplikace. Zvláštní důraz byl kladen na nové přístupy k metodě rozhovoru, testování kognitivních schopností, měření osobnostní rysů v práci a nové metody při vytváření assessment center. Zajímavou kapitolou je využití emočních faktorů jako kritérií pro výběr zaměstnanců a aplikace teorie attachmentu v pracovním prostředí. Značná část práce je také věnována metodám analýzy práce a vytváření kompetenčních modelů, jejich kritickému srovnání a aplikaci. Na základě předchozích teoretických pojednání je v empirické části proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu určeného pro vedoucí pracovníky v hotelovém průmyslu a návrhy jeho praktického uplatnění.
Dotazník interpersonální diagnózy jako nástroj k diagnostikování manažerského potenciálu
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje výsledky vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a dává je do vztahu s diagnostickými možnostmi dotazníku interpersonální diagnózy. Blíže se zabývá metodami psychodiagnostiky manažerských předpokladů, diskutuje využitelnost vybraných osobnostních dotazníků a ukazuje možnosti metod používaných v rámci Assessment centra. Empirická část se opírá o analýzu tří datových souborů, čítajících dohromady 888 respondentů. Analýzy ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v následujících dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy: dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu. klíčová slova: manažerské předpoklady, vůdcovství, dotazník interpersonální diagnózy, diagnostika manažerského potenciálu, osobnostní rysy, personální psychologie, assessment centrum
Uplatnění psychologie při výběru pracovníka a zprostředkování zaměstnání
Chaloupka, Otakar ; Kirovová, Iva (oponent) ; Kocianová, Renata (oponent)
Rigorózní práce v teoretické části pracovně vymezuje pojem personální psychologie, neboť cílem práce je identifikovat roli a uplatnění personální psychologie v oblasti výběru pracovníků a v oblasti zprostředkování zaměstnání. Na základě vymezení p ojmu personálního výběru jako komplexního procesu a diferenciace druhů personálního výběru identifikuje potenciální roli personální psychologie v procesu výběru pracovníka. Současně na základě vymezení pojmu zprostředkování pracovního uplatnění, určení fun kce, možností a limitů Úřadu práce a vymezení pojmu Bilanční diagnostika jako komplexního poradenského systému uplatňovaném mj. v praxi Úřadu práce identifikuje potenciální roli personální psychologie v procesu zprostředkování zaměstnání. Empirická část má charakter mapující deskriptivní studie. Jejím cílem je popsat účast personální psychologie v současné praxi fungování personálních agentur a HR útvarů firem, dále činnost zprostředkovatelů zaměstnání při Úřadu práce a podíl personální psychologie na této činnosti a nakonec identifikovat očekávání klientů programu Bilanční diagnostiky a jejich naplnění. Pátá část práce souhrnně zpracovává proces výběru pracovníka a zprostředkování zaměstnání jejich srovnáním na úrovni metodologických východisek, metodik, kl íčových kompetencí odpovědných pracovníků a...
Psychologické aspekty procesu zprostředkování zaměstnání a výběru pracovníka
Chaloupka, Otakar ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
Diplomová práce v teoretické části pracovně vymezuje pojem personální psychologie, neboť cílem práce je identifikovat roli a uplatnění personální psychologie v oblasti výběru pracovníků a v oblasti zprostředkování zaměstnání. Na základě vymezení p ojmu personálního výběru jako komplexního procesu a diferenciace druhů personálního výběru identifikuje potenciální roli personální psychologie v procesu výběru pracovníka. Současně na základě vymezení pojmu zprostředkování pracovního uplatnění, určení fun kce, možností a limitů Úřadu práce a vymezení pojmu Bilanční diagnostika jako komplexního poradenského systému uplatňovaném mj. v praxi Úřadu práce identifikuje potenciální roli personální psychologie v procesu zprostředkování zaměstnání. Empirická část má charakter mapující deskriptivní studie. Jejím cílem je popsat účast personální psychologie v současné praxi fungování personálních agentur a HR útvarů firem, dále činnost zprostředkovatelů zaměstnání při Úřadu práce a podíl personální psychologie na této činnosti a nakonec identifikovat očekávání klientů programu Bilanční diagnostiky a jejich naplnění. Závěrečná část práce souhrnně zpracovává proces výběru pracovníka a zprostředkování zaměstnání jejich sro vnáním na úrovni metodologických východisek, metodik, klíčových kompetencí odpovědných...
Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro výběr nových prodejců v oblasti služeb
Šafr, Martin ; Kirovová, Iva (oponent) ; Höschlová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá správným používáním jednotlivých psychodiagnostických metod za účelem výběru a rozvoje zaměstnanců na nejrůznějších pozicích v organizaci. Konkrétní výběr a použití metod hodnocení je uzpůsobeno praktickým požadavkům na jednotlivé pozice v organizaci s přihlédnutím k jejich specifikům. Práce se podrobně zaměřuje na pozice technické, administrativní, manažerské a speciální důraz klade na pozice prodejní. V rámci strategických programů hodnocení se pak práce podrobně zabývá hodnocením potenciálu jedince a predikcí budoucího chování, což má pro organizaci a její budoucí úspěch velký význam. Součástí této kapitoly je i konkrétní integrovaný model hodnocení potenciálu, který lze využít v praxi. V druhé, empirické části práce byl proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu pro prodejce služeb a nastíněny návrhy jeho využití v praxi. Klíčová slova: personální psychologie, psychodiagnostika, metody a techniky hodnocení, výběr a rozvoj zaměstnanců, hodnocení potenciálu jedince, kompetence, kompetenční model. Příjmení a jméno autora: ŠAFR Martin Instituce: Katedra psychologie FF UK v Praze Název práce: Psychodiagnostika při výběru a rozvoji zaměstnanců se zvláštním důrazem na prodejní pozice: Kompetenční model pro začátečníky v oblasti prodeje služeb Počet stran: 142 Počet...
Adaptace nového zaměstnance v bankovní společnosti
Linhartová, Kateřina ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent)
(česky) Tématem předložené diplomové práce je adaptace nového zaměstnance v organizaci. Abychom téma představili v jeho komplexnosti, ukazujeme jeho psychofyziologické souvislosti, zejména hlediska psychické resilience a působení stresu. Práce dále mapuje současné možnosti a poznatky týkající se adaptace v zaměstnání. Zvláštní pozornost přikládáme adaptaci na organizační kulturu. Cílem empirické části práce je analyzovat adaptační program konkrétní bankovní společnosti, jeho organizační kulturu a konkrétní pracovní pozici, abychom předložili možnosti optimalizace a dalšího zlepšení stávajícího programu. K tomuto účelu jsme využili širokou škálu metod především kvalitativního charakteru.
Dotazník interpersonální diagnózy jako nástroj k diagnostikování manažerského potenciálu
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje výsledky vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a dává je do vztahu s diagnostickými možnostmi dotazníku interpersonální diagnózy. Blíže se zabývá metodami psychodiagnostiky manažerských předpokladů, diskutuje využitelnost vybraných osobnostních dotazníků a ukazuje možnosti metod používaných v rámci Assessment centra. Empirická část se opírá o analýzu tří datových souborů, čítajících dohromady 888 respondentů. Analýzy ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v následujících dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy: dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu. klíčová slova: manažerské předpoklady, vůdcovství, dotazník interpersonální diagnózy, diagnostika manažerského potenciálu, osobnostní rysy, personální psychologie, assessment centrum
Assessment centra a jejich prediktivní validita
Kulišová, Alice ; Kirovová, Iva (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce je věnována metodě assessment center a jejich prediktivní validitě. Teoretická část je zaměřena na historii a vývoj assessment center, jejich přípravu, průběh, účastníky, popis nejčastěji používaných technik, možnosti využití, výhody a nevýhody této metody. Samostatná kapitola se zabývá jejich validitou a způsobům měření validity u assessment center. Dále jsou v této části rozebrána další úzce související témata - adaptace a fluktuace zaměstnanců. Empirická část se soustředí na popis a měření míry validity assessment centra, jež bylo v letech 2010 - 2012 využíváno nejmenovanou pojišťovací společností pro výběr zaměstnanců na pozici Konzultant pojištění. V této části práce je popsán realizovaný výzkum, z jehož výsledků vyplývá, že míra prediktivní validity používaných assessment center v dané organizaci je 0,20 - ovšem tento výsledek není statisticky významný. Možné faktory, které mohly výzkum ovlivňovat a úvahy nad možnostmi zvýšení validity zkoumaného assessment centra jsou rozebrány v diskuzi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.